2. stupeň ZŠ

2. stupeň 

Vytvořte s dětmi myšlenkovou mapu jejich plánovaného odchodu.

Klíčové otázky:

  • Jak by mělo podle tebe vypadat loučení při tvém odchodu?
  • S kým se v domově rozloučit?
  • Jakou tetu/strejdu bys měl rád u svého odchodu?
  • Na co hezkého z domova vzpomínáš?
  • Co ses v domově naučil a odnášíš si s sebou?
  • Kdy budeš odcházet a s kým?
  • Jaké máš možnosti, když to nebude doma nebo v PP fungovat?
  • ... dále dle vašeho uvážení.. :-)

Větší děti ze skupiny napíší odcházejícímu něco hezkého (např. v čem je dobrý, za co ho mají rádi, co mu přejí do života apod.), menší to mohou namalovat. Lze přidat i talisman pro štěstí. Určitě je dobré také přiložit fotky a další emočně laděné předměty, které budou mít pozitivní symboliku. Naplánovat oslavu na odchod z domova (jak by měla vypadat, v jakém stylu, kdo by tam měl být apod.)

Obdobou myšlenkové mapy může být i vytvoření komiksu odchodu z domova.